Amerika’da master başvurularında en çok dikkat edilmesi gereken hususlardan biri zamanlamadır. Öğrencilerimizin programa başlamayı düşündükleri tarihten en az 1 yıl evvel ofisimize gelmiş olmalarını tercih ediyoruz. Başvuru süreci; sınav kayıtları (GMAT, GRE, GRE Subject, SAT, SAT Subject, LSAT gibi), okulların belirlenmesi, başvuruların eksiksiz yapılması, skorların gönderilmesi, referans mektuplarının temini, essay’lerin hazırlanması, sözlü mülakatlara hazırlık gibi birçok evreyi içeriyor. Kimi okulların son başvuru tarihleri başlama tarihlerinden 10 ay evvel bitebildiği için erken planlama yapmak çok önemli.
Master başvuruları için gereken belgeler;
- -Başvuru formu ve ücreti (artık tüm okulların online başvuruları var)
- -Kapalı zarfta, resmi üniversite transkriptleri (İngilizce) Bazen bir üniversite için 2 kopya gerekebiliyor.
- -Mezuniyet belgesi ya da diplomanın tasdikli kopyası (İngilizce tercümesi ile)
- -2 ya da 3 referans (MBA başvuruları yapan öğrenciler için referanslarını iş yerlerinden almalarını tavsiye ediyoruz. MA (Master of Arts) ya da MS (Master of Science) öğrencileri için de akademik referanslar daha önemli. Bazı üniversiteler referans verecek kişilerin referanslarını elektronik ortamda yollamasını şart koşabiliyor.
- -Resume (C.V.)
- -Sosyal Aktiviteler / Honors, Distinctions, Awards (online başvuruya bilgisayar aracılığı ile yükleniyor)
- -Essay’ler (Bazı üniversiteler verdikleri spesifik konu hakkında yazmanızı isterler, bazıları da Statement of Purpose dediğimiz kendinizi, akademik ve profesyonel hedeflerinizi anlattığınız ve başvuracağınız okulda sunulan eğitimin bu hedeflerinize ulaşmada ne gibi bir rol oynayacağını düşündüğünüzü anlattığınız bir kompozisyon yazmanızı ister.
- -GMAT /GRE ve TOEFL / IELTS skorlarınız
- -Pasaport fotokopiniz
- -Sponsorluk formu ve banka referans mektubu (Bu iki belge akademik kabulünüz çıktıktan sonra I-20 aşamasına gelindiğinde sunulabilir.)